Wpisy oznaczone tagiem trade



Zasady Fair Trade

Zasady Fair Trade Wyzwaniem podstawowym sprawiedliwego handlu w Polsce jest budowanie świadomości pośród obecnych, jak i przyszłych odbiorców artykułów rynkowych, bowiem tylko i wyłącznie uświadomieni konsumenci, podejmują świadome wybory. W celu propagowania idei sprawiedliwego handlu w Polsce w marcu 2009 roku powstała Koalicja sprawiedliwego handlu, którego członkami oraz partnerami są organizacje pozarządowe, firmy, jak i osoby indywidualne z całej Polski. To niezwykła rozrywka, ale jaki wpływ ma czas wolny? Warto również zauważyć, że inne cele działalności Koalicji obejmują współpracę z międzynarodowymi strukturami ruchu sprawiedliwego handlu, aby zwiększyć dostępność produktów sprawiedliwego handlu. Jak do tej pory największym dystrybutorem produktów opatrzonych w logo sprawiedliwego handlu w Polsce jest Polskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu „Trzeci Świat i My”, które dysponuje około 150 artykułami posiadającymi certyfikat fair trade. Należy zwrócić uwagę, że w Polsce występuje dość przychylny klimat do dalszego rozwoju Sprawiedliwego handlu, dlatego, że owe warunki wynikają ze stanowiska polskiego rządu, który dostrzega potrzebę stymulowania takich zachowań wśród konsumentów. Produkty fair trade produkowane są ekologicznie, choć oczywiście nie zawsze producentów stać na dodatkowe certyfikaty ekologicznego rolnictwa, bowiem rolnicy, którzy nie są w stanie prowadzić upraw ekologicznych, muszą przede wszystkim spełniać minimalne standardy środowiskowe fair trade. Rynek sprawiedliwego handlu jest bardzo ściśle związany z rynkiem produktów ekologicznych. W Polsce wybór produktów pochodzących ze sprawiedliwego handlu jest największy w sklepach ze zdrową żywnością. Produkty trafiają do asortymentu poprzez bardzo długi łańcuch dystrybutorów, co wpływa na ostateczną cenę. Niestety w takich sklepach nie są zbyt dobrze eksponowane, dlatego, że znajdują się tam tylko i wyłącznie ze względu na certyfikat ekologicznego rolnictwa, a nie fair trade.